Mood Player

6 Haziran 2015 Cumartesi

Evde Tek Başına Filmi ve Klasikleşmesi

Yine bütün hazırlıklarım tamam. Cipslerimi almışım, içecekleri hazırlamışım geriye bir tek saati beklemek kalıyor. Gerçi okuldan gelince ödevimi yapacaktım ama olsun. Bugünkü mahalle maçının galibiyeti üzerine biraz sefa sürmeyi hak ettim diye düşünüyorum. Başlayana kadar biraz atari mi oynasam? Yok yok sonra oyuna dalıp filmin başını kaçırmak istemem. 2 gündür bekliyorum anasını sattığımı!

Aha, geldiniz mi? Sizi fark edemedim nostalji dostları. Hoşgelmişsiniz. Yıllar yıllar öncesinden bir akşamı kurguluyordum kafamda. Aklıma o akşamki ufak ama benim için büyük heyecanlı bekleyişim geldi de. Başlıktan da anlaşılacağı üzere bugünkü konumuz Home Alone yani Evde Tek Başına filmi olacak.

Eminim her biriniz illa ki ucundan izlemişsinizdir bu filmi. Kevin'ın eve kurduğu tuzaklar çoğumuzun gönlünde taht kurmuştur. Başı dik direnişini elimizde eticinlerimizle az desteklemedik zamanında. Dolayısıyla bugün, önemli bir 90'lar motifi olan bu 8 yaşındaki civanmerti incelemek gerektiği kanaatine vardım. E madem siz de geldiniz o zaman kemerleri bağlayalım diyorum. Son reklam kuşağı bitmeden bu güzel filmi şöyle bir hatırlayalım birlikte. Yol üzerinde tuzaklar olabilir ama ona göre dikkat etmek lazım.

NOEL TATİLİNE GİDİYORUZ HANIM

Filmimiz 1990 yapımı sevimsizler. Yönetmen koltuğunda hepinizin çok sevdiği Chris Colombus oturuyor.
Home Alone Cover (1990)
Nereden nereye değil mi? Kalırsınız öyle işte. Filmde tabi ki en dikkati cezbeden isim zamanın çocuk yıldızı yani bizim ülkemize göre Sezerciği olan, Kevin McCallister rolündeki Macaulay Culkin. Şimdi o eski halinden eser olmasa bile yine de o zamanların hatrına kendisini pek bir severim. Joe Pesci ve Daniel Stern filmde küçük yıldızımıza eşlik ediyorlar. Ve itiraf etmeliyim ki bulunabilecek en iyi 2 tip olmuşlar. Islak Haydutlar son derece efektif ve azılı olarak karşımızda.

Filmin konusuna gelirsek sevgili dostlar, Kevin pek geniş bir aileye sahip, kendi halinde ama yaramaz olduğu düşünülen sevimli bir kerata. Öyle zengin piçleri gibi sevimsiz, it oğlu it bir durumu yok yani filmde. Gayet usturuplu bir çocuk. Kevin'ın çekirdek aile popülasyonu bile kalabalık olmasına rağmen (6 kişiler) bir de yılbaşı arifesinde Noel bayramı için gidilecek seyahat için evin hınca hınç dolu olması, amcalarının ve diğer yeğenlerin eve doluşmasıyla durum çığrından çıkıyor ve evin nüfusu yaklaşık 25 i buluyor. Tamam adamlar bizim gibi veya bunu okuyan bazı zengin sevimsizler gibi apartman dairesinde yaşamıyor olabilirler elbette. Fakat bana sorarsanız 25 yine de fazla bir rakam bir aile için.

Evde unutlan Kevin ve McCallister ailesinin oturduğu tüm mahalleyi soymaya çalışan azılı haydutlarımız arasında bol maceralı bir koşuşturma başlıyor. Kevin'ın nasıl evde unutulduğunu da hala izlememiş olanlar olduğunu düşünerek bir sır gibi saklayacağım. Beşir'in Nihal'e olan aşkı gibi öyle bir saklayacağım ki siz sevimsizler yine Aşk-ı Memnu'ya sövüyor diyemeyeceksiniz bu sefer.

Geniş hatlarıyla baktığımız zaman son derece sıcak bir aile komedisi ile karşı karşıyayız. Amerikalıların yaptığı iyi işlerden biri de bu aslında. Adamlar aile filmlerini çok iyi yaptılar. O büyük, geniş aile arabalarının arkasına köpeklerini de alıp mutlu mutlu seyirtmelerinden tutun bilmem nelerine kadar bu şerefsizler hep "su çok güzel gelsene" mesajı vermeyi başarmışlardır. Bu film bana kalırsa bunun en büyük örneklerinden.

AZ BÜTÇE İLE ÇOK İŞ

Filmle ilgili önemli notlardan birisi de yakaladığı gişe başarısı olacaktır şüphesiz. 18 milyon dolara mal olan filmin hasılatı tam olarak: 476,684,675 dolar. E ananın örekesi diyorsunuzdur. Diyebilirsiniz. 20th Century Fox'a anasının ak sütü gibi helal olsun bu paralar. Adamlar yapmış kardeşim. Bir de sonraları değineceğim bazı korku filmli başarıları var bu şekilde. Emin olun onlar da pek bir garibinize gidecektir.

Yazının başında kurguladığım o gece TV'de gördüğüm ilk sahneyi hatırlıyorum hep. Acaba kaç kişi hatırlar o anı? McCallister'ların evi ve onun eşliğinde fonda duyduğumuz efsane soundtrack. Gerçekten filmine en çok yakışan soundtracklerden biri bence. Adamı daha ilk dakikadan moda sokuyor. Heyecandan cipslerimi falan kusmadım tabi ama yine de bi filmin içine çekmeyi başarmıştı beni. Sonuçta unutmamak gerekir ki soundtrack bu işin çok etkili bir kısmı ve her zaman için iyi seçilmesi gerekiyor. Aşk-ı Memnucular iyi bilir...

Hadi ilk sahneyi bir daha hatırlayalım be!
Sonraki pizza sahnesini hatırlayan?
Bu sahneden sonra tatile hazırlanan ailenin telaşı bizi direkt olarak içine çekmeyi başarıyor zaten. Ailesinden bıkmış olan Kevin sonunda yalnız kalır ve hayatını yaşamaya başlar. Abur cubura dadanır, ağabeyinin girmesini yasakladığı odasına girip eşyalarını karıştırır, yatakta yemek yer ve daha neler neler. Hayır kapı açık sıçmıyor. Kulağa çok çılgınca geliyor öyle değil mi? Yatakta yemek yemek. İşte biz serseri çocuklar böyle yaparız.

Daha sonra işe 2 azılı hırsızımız da dahil olunca Kevin ailesinin bir nevi ona emanet ettiği evi korumak zorunda kalıyor. İş başa düşüyor yani. Çok delikanlı çocuk. Tek bir kere geri adım atmıyor. Atara atar, gidere gider felsefesini benimsemiş bir çocuk Kevin McCallister. Bu yüzden asla taviz vermiyor durumdan. Elinden bayağı çekeceği olan babaları aşağıda görebilirsiniz efenim.
Wet Bandits
John Hughes'ün yapımcılığını ve senaristliği yaptığı bu kült film En İyi Erkek Oyuncu Altın Küre Ödülü için aday gösterildi. Aynı zamanda Macaulay Culkin'in 11 yaşında bu adaylığı alması da tarihteki en genç adaylık başarısı oldu. Devam filmi olan Evde Tek Başına 2 (Home Alone 2) de son derece keyifli ve güzel bir film oldu. New York'da geçmesi ile de baya bir ilgi gördü.

FİLM DIŞINDAKİ BAŞARILAR

Bu filmin yanı sıra Home Alone için 6 tane video oyunu yapıldı. Atari oyunları olarak piyasaya çıktı ve benim de küçükken oyunlarından bir tanesini oynamışlığım vardır. Filmi izledikten sonra oynayınca çok çılgın atmıştım. Sabah akşam oynar dururdum. Oyun piyasası ister kabul edin ister etmeyin -ki bence etmemek büyük aptallık- dünyanın en büyük ve en ende gelen endüstrilerinden biri. Dolayısıyla Amerikalılar dolarların burada da akmasını istiyorlar ve boş durmuyorlar.
Home Alone Game (1991)
En son olarak PlayStation 2 platformu için bir Home Alone oyunu yapıldı ve daha sonra oyun piyasasından çekildiler. Ama oranın da güzel ekmeğini yediler hani.

Yazımızın sonlarına geliyoruz sevimsizler. Umuyorum siz de Kevin'ın bu tuzaklarını, başı dik direnişini unutmadınız. Sizi biraz olsun o güzel günlere götürebildiysem huzurlarınızdan artık ayrılıyorum. Umarım ayrılırken kafama yukarıdan bir ütü düşmez veya ayaklarımın altına beni düşürmek için yılbaşı süsleri falan koymamışsınızdır! Tavsiye etmem.

Kendinize iyi bakın, nostalji ile kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder